علم و تکنولوژی

مناقشه درباره گزارش حقوق و دستمزد جاب ویژن

نشست آنالیز گزارش حقوق و دستمزد 1403 جاب ویژن با حضور مدیران منابع انسانی، یک اقتصاددان و هم بنیان گذار این شرکت برگزار گردید و به بحث و گفت و گو درباره ابعاد مختلف این گزارش پرداختند.

3 اردیبهشت 1403

زد فلیپ 6 با دو تغییر مهم به دست طرفداران می رسد!، عکس

گلکسی زد فلیپ 6 احتمالاً با تغییرات درخورتوجهی درمقایسه با نسل قبل معرفی خواهد شد.

5 فروردین 1403

قلعه اسرارآمیز سب، جاذبه تاریخی سیستان و بلوچستان

روستای سِب که نام قلعه برگرفته از آن است، در 10 کیلومتری جنوب شرقی سوران و 45 کیلومتری جنوب غربی شهرستان سراوان واقع است.

15 بهمن 1402

سامسونگ از اگزینوس 2400 رونمایی کرد؛ یک بازگشت چشمگیر؟

سامسونگ در جریان رونمایی از سری گلکسی S24 از اگزینوس 2400 هم رونمایی کرد که یک پردازنده 10 هسته ای قدرتمند محسوب می گردد.

28 دی 1402

ناتینگ فون 2 در برابر ناتینگ فون 1؛ مقایسه گوشی های خاص

زمانی که ناتینگ فون یک معرفی گردید، با وجود این که از نظر سخت افزاری در دسته گوشی های موبایل میان رده قرار می گرفت ولی باز هم فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. اکنون مدتی است که ناتینگ فون دو معرفی و به بازار عرضه شده ولی آیا این گوشی نیز همچون نسل قبلی خود...

16 آبان 1402

داستان ها و افسانه های مردم مالزی برای نوجوانان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، افسانه ها در زبان های مختلف در قالب های گوناگونی مانند اخلاقیات، دین، علم، باورها و فرهنگ کار شده است. بیشترین اندازه ادبیاتی که از مردم قدیم هر کشوری به جامانده است مربوط به قصه و افسانه است و قصه های امروزی عمر کوتاه...

29 شهریور 1402

ادعای جنجالی سامسونگ؛ فروش ما از آیفون پیشی می گیرد!

دیجیاتو نوشت: مدیر واحد موبایل سامسونگ می گوید تا پنج سال دیگر فروش گوشی های پرچمدار این شرکت به تنهایی از آیفون ها بیشتر خواهد شد.

9 مرداد 1402

مدل 2024 پژو 208 معرفی گردید، عکس

گجت نیوز نوشت: پژو 208 مدل 2024 فیس لیفت به نمایش گذاشته شد. هاچ بک فرانسوی Peugeot 208 مدل تازه از به روزرسانی در طراحی و امکانات کابین بهره می برد.

17 تیر 1402

نخستین بازی ویدیویی دنیا که به وسیله سازنده بمب هسته ای طراحی شد!

هنگام مطالعه کتابچه راهنمای کامپیوتر آنالوگ دونر مدل 30، هیگن بوتام متوجه شد که کامپیوتر می تواند خط سیر موشک بالستیک یا یک توپ پرتاب شده را با مقاومت باد محاسبه کند.

27 خرداد 1402

جزئیات ماموریت جاه طلبانه امارات در فضا

همشهری آنلاین نوشت: امارات در سال 2034 یک کاوشگر روی سیارکی بین مریخ و مشتری فرود خواهد آورد.

9 خرداد 1402

بیگانگان فضایی امروز برای مان پیغام ارسال می نمایند! ، این پیغام از کجا ارسال می گردد؟

زمین اولین پیغام بیگانه خود را از سوی مریخ دریافت می نماید و همه می توانند در رمزگشایی پیغام مشارکت نمایند.

4 خرداد 1402

بزرگ نشدن به چه قیمتی؟، کتابی برای بچه هایی که مشکل وابستگی دارند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)؛ اُکتاو، کانگوروی کوچکی است که اصلا دلش نمی خواهد از توی کیسه مادرش بیرون بیاید؛ چون آنجا از همه چیز در امان است. او کم کم بزرگ و بزرگتر می گردد و دیگر جایی برای تکان خوردن ندارد. مادرش هم دارد از بودن او در کیسه اش صدمه...

29 فروردین 1402

درب ضد سرقت مدرن

درب های ضد سرقت مدرن مدلی از درب ضد سرقت تازه است که اخیرا هواداران بسیار زیادی پیدا کردند . این نوع درب ها در آپارتمان هایی با سبک معماری مدرن بکار می رود. این سبک به گونه ای است که بر فرم ساده بر روی ظاهر متمرکز است .

10 اسفند 1401

زیرساخت های تست و آزمون خودروهای برقی تکمیل می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، شهریار زینی مدیر گروه خودرویی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به همراه مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد و جمعی از نمایندگان مجلس...

26 بهمن 1401

رمز و راز پیشرفته ترین اثر باستانی دنیا

این شیء 2 هزارساله، با چرخ دنده های تو در تو، سوزن ها، دستگیره ها و کتیبه های داخلش، چیزی شبیه به یک کامپیوتر از عصر باستان است.

1 بهمن 1401

اقلام مورد احتیاج برای سفر سبک و راحت تر با چمدانی کوچک

بستن چمدان سفر برای یک سفر از اصلی ترین مسائل برای شروع یک سفر راحت و خوب می باشد، اصلی از این لحاظ که می تواند علاوه بر نداشتن مسائل سنگینی چمدان سفر برای حمل علت و دیگر اینکه می تواند از دل شوره های شما برای جمع کردن و بستن به موقع چمدان و جا نگذاشتن البسه...

22 دی 1401

بهترین سفرهای خانوادگی با بچه ها که بسیار لذت بخش خواهد بود

این مقاله زیبا مختص بچه ها نیست بلکه مناسب بزرگسالان است که با روحیات کودک خود و برترین سفرهای بچه ها، آشنا شوند. در این راستا بهتر است که سفر با بچه ها را بشناسید تا هم به کودک خود اهمیت دهید و هم از سفر در کنار بچه ها لذت ببرید. در زیر فهرستی از معروف ترین...

15 دی 1401

احتمال کشف منشأ تکامل تمام اشکال پیچیده حیات روی زمین

یکی از بزرگ ترین اسرار حوزه زیست شناسی این مسئله است که ارگانیزم های پیچیده اولین بار چگونه در زمین به وجود آمدند. حالا گروهی از محققان پیروز به کشف گونه ای از آرکی ها شده اند که احتمالاً پیوند مفقوده در تکامل شکل های پیچیده حیات به شمار میرود.

10 دی 1401

دستیار صوتی الکسا همکار پرستاران می گردد ، حضور آزمایشی آمازون اکو در بیمارستان های ایالات متحده

شرکت آمازون دستیار صوتی الکسا را وارد اتاق های بیمارستان ها می نماید. این طرح بخشی از یک طرح آزمایشی بزرگ است که به وسیله شرکت آمازون در حال انجام است.

8 دی 1401

واتس اپ روی توسعه قابلیت ساخت استیکر از آواتار کاربران کار می نماید

واتس اپ نسخه تازه بتا اپلیکیشن خود را در دسترس آزمایش کنندگان گوگل پلی قرار داده و طبق گزارش هایی که بر اساس آن منتشر شده، ظاهرا سرویس پیغام رسان متعلق به شرکت متا در حال کار روی قابلیت ساخت استیکر از روی آواتار است.

4 دی 1401
تعداد: (183)