هشدار 12 ثانیه ای لرزه نگارها قبل از وقوع زلزله، بافت های فرسوده نوسازی شوند

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اگر ساختمان ها تا 8 ریشتر مقاوم باشند دیگر خطرى ایران را تهدید نمى کند، تلاش ما این است که ساخت و سازها ایمنى لازم را داشته باشد.

هشدار 12 ثانیه ای لرزه نگارها قبل از وقوع زلزله، بافت های فرسوده نوسازی شوند

محمدحسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد : پیش نشان گرها در حوادث طبیعی می توانند کمک بسیار زیادی به ما کنند، برای مثال در زمان زلزله، اخطار آن 12 ثانیه زودتر به ما می رسد و ایستگاه های لرزه نگار هم تاثیر زیادی دارد .

وی خاطرنشان کرد : بعد از اخطار لرزه نگار یا پیش نشانگر ما می توانیم شیر آب، شیرگاز و ... را ببندیم و هشدارى به مردم دهیم، زیرا همین 12 ثانیه هم در چنین مواقعى زیاد است .

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه خاطرنشان کرد : موضوعی که از همه موارد مهم تر است، بحث ساخت و ساز ایمن است، اگر ساختمان ها تا 8 ریشتر مقاوم باشند دیگر خطرى ایران را تهدید نمى کند، تلاش ما این است که ساخت و سازها ایمنى لازم را داشته باشد .

نامى یادآور شد : در کشور ما سالى چند هزار زلزله کوچک و بزرگ رخ مى دهد، در بسکمک از شهرها بافت فرسوده وجود دارد که نیاز به نوسازى است و مردم باید برای ساخت و ساز ترغیب شوند .

تاریخ امپراطوری های ایران اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هشدار 12 ثانیه ای لرزه نگارها قبل از وقوع زلزله، بافت های فرسوده نوسازی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار 12 ثانیه ای لرزه نگارها قبل از وقوع زلزله، بافت های فرسوده نوسازی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید