در سفر به کیش از کجا تماشا کنیم؟

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، کیش جزیره ای است بسیار زیبا که در جنوب ایران و در استان هرمزگان قرار گرفته است و به واسطه جاذبه های متنوع، گردشگران بسیاری دارد.

در سفر به کیش از کجا تماشا کنیم؟

جزیره کیش، به علت برخورداری از طبیعت زیبا، ساحل های مرجانی، آبی زلال و شفاف و امکانات ارائه شده به وسیله مسئولان این منطقه از کشور، به عنوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین مقاصد دنیاگردی جنوب ایران شناخته می شود و سالانه میلیون ها دنیاگرد از آن بازدید می نمایند. آب وهوای این منطقه از کشور گرم و مرطوب است ولی به علت زیبایی های طبیعی و جاذبه های دنیاگردی تاریخی، به یکی از مقاصد اصلی دنیاگردی تبدیل شده است. اگر مسافر کیش هستید، حتما این مقاله را تا پایان بخوانید.

1. شهر زیرزمینی کاریز

  • آدرس: کیش، میدان المپیک، مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیر زمینی کیش (مشاهده در نقشه)

شهر زیرزمینی کاریز کیش، قناتی قرار گرفته در عمق 16 متری از سطح زمین با پیشینه ای به قدمت 2500 سال است که در گذشته از آن برای تامین آب مصرفی ساکنان جزیره استفاده می شد و امروزه به یکی از جاهای دیدنی کیش تبدیل شده است.

2. کلبه هور

  • آدرس: جزیره کیش، میدان هور (مشاهده در نقشه)

از دیگر جاذبه های دنیاگردی شهر کیش دماغه ای با بستری صخره ای است که به کلبه هور معروفیت دارد. این دماغه زیستگاه آبزیان مختلف است و در قسمت ساحل جنوبی آن می توان غاری را مشاهده کرد که هنگام مد، از چشم اندازی دیدنی و مثال زدنی برخوردار می شود. طبیعت کم نظیر این ناحیه از جزیره کیش، باعث حیرت و تحسین دنیاگردان می شود.

3. روستای باغو

  • آدرس: جزیره کیش، خیابان باغو، روستای باغو (مشاهده در نقشه)

در جنوب غربی کیش می توان یکی از کهن ترین روستاهای این جزیره را مشاهده کرد که قدمت آن به دوران حکومت قاجاریان بازمی شود و به روستای باغو معروفیت یافته است. این منطقه انواع درختان بومی دارد که چشم انداز ای زیبا را به وجود آورده است. بعلاوه مسجدی به قدمت قرن 9 هجری قمری نیز در این منطقه وجود دارد که در کنار طبیعت خارق العاده آن، به یکی از جاذبه های دنیاگردی این شهر تبدیل شده است.

4. شهر باستانی حریره

  • آدرس: کیش، جنب مجموعه ورزشی المپیک (مشاهده در نقشه)

در بخش شمالی جزیره کیش، شهری کهن و به جای مانده از قرن 5 تا 10 هجری قمری، به وسعت 120 هکتار وجود دارد که از آن به نام شهر باستانی حریره یاد می شود. امروزه این مکان در جوار مجموعه ورزشی المپیک واقع شده است و می توان ویرانه های آن را که بقایای خانه اعیانی، حمام، مسجد و قنات های قدیمی است، مشاهده کرد.

5. کشتی یونانی

  • آدرس: جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی (مشاهده در نقشه)

کشتی یونانی، بقایای کشتی به گل نشسته در بخش سواحل غربی جزیره کیش است و از دیگر جاذبه های دنیاگردی این شهر محسوب می شود که هنگام غروب خورشید، چشم انداز ای زیبا و چشم نواز را به وجود می آورد و همین امر از اصلی ترین دلایل اهمیت این کشتی است.

6. پارک دلفین های کیش

  • آدرس: کیش، خیابان دنیا (مشاهده در نقشه)

مجموعه ای به مساحت 100 هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده است که به پارک دلفین های این شهر معروفیت یافته است. در این منطقه از جزیره می توان گونه های مختلفی از پستانداران دریایی مانند دلفین و شیر دریایی را مشاهده کرد که به یکی از جاذبه های دنیاگردی پرطرفدار در این شهر تبدیل شده است.

7. آکواریوم کیش

  • آدرس: جنوب شرقی کیش، داخل پارک دلفین (مشاهده در نقشه)

قطعا آکواریوم کیش یکی از اصلی ترین و مهم ترین جاذبه های دنیاگردی این جزیره است که در دو بخش احداث شده است. آکواریومی که زیستگاه کوسه ها و ماهی های بزرگ است و آکواریوم دیگری که می توان در آن شاهد 70 نوع ماهی تزئینی و نادر آب های شیرین بود.

8. باغ پرندگان

  • آدرس: جنوب شرقی کیش، داخل پارک دلفین (مشاهده در نقشه)

در مجموعه تفریحی پارک دلفین جزیره کیش باغی به وسعت 100 هکتار ساخته شده که به باغ پرندگان معروفیت یافته است. در کنار پرندگانی همانند طاووس، درنای تاج دار، لک لک، فلامینگو و ... که در این محوطه زندگی می نمایند، می توان تمساح پوزه کوتاه، آهو و میمون را هم مشاهده کرد.

9. درخت سبز

در جزیره کیش و در نزدیکی شهر باستانی حریره، کهنسال ترین درخت لور قرار گرفته است که به انجیر معابد نیز معروفیت دارد و از عمری بالغ بر 500 یا 600 سال برخوردار است. در خصوص این درخت کهن، شایعه هایی مبنی بر خوش یمنی وجود دارد و همین مسئله باعث شده است که بازدیدنمایندگان برای طلب حاجت، به شاخه های آن، ریسمان یا نخ گره زده و آویزان نمایند که در نوع خود جالب است.

10. پایاب

در جزیره کیش، پایابی (دهلیزهایی قرار گرفته در کنار دهانه های چاه قنات که دارای شیب بسیار تند است) به قدمت 2 هزار سال و در نزدیکی درخت سبز قرار گرفته است و به همت مسئولان، مورد بازسازی قرار گرفته و به یکی از جاذبه های دنیاگردی محبوب و دوست داشتنی این شهر تبدیل شده است. از امکانات ویژه در جهت پایاب می توان به چایخانه و چند رستوران سنتی اشاره نمود.

11. خانه اعیانی

  • آدرس: کیش، شهر باستانی حریره

از دیگر جاذبه های دنیاگردی در شهر کیش، می توان از خانه اعیانی نام برد که متاسفانه در بین دنیاگردان شناخته شده نیست و کمتر در خصوص آن بحث می شود. این بنای تاریخی، در وسعت زیادی احداث شده و به نظر می رسد، با توجه به آثار به دست آمده، در دوران حکومت ایلخانیان ساخته شده است.

12. بوستان آهوان

مسئولان جزیره کیش، امکان تماشای آهوهای زیبا و اصیل ایرانی را در فضایی به وسعت 2 هکتار که بهره مند از فضای سبز و طبیعتی زیبا است، برای دنیاگردان فراهم نموده اند. در این مکان، حیوانات دیگری نیز زندگی می نمایند که در قفس نگهداری می شوند. آهوهای این منطقه به طور آزادانه زندگی نموده و این بخش از شهر را به یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه های دنیاگردی جزیره تبدیل نموده است.

13. حمام تاریخی کیش

از دیگر جاذبه های دنیاگردی شهر کیش حمام تاریخی آن است که در شهر قدیمی حریره قرار گرفته و به حمام شهر قدیمی حریره معروفیت یافته است. این اثر کهن مساحتی حدود 500 متر دارد و دارای بخش های مختلفی از جمله انبار، اتاق گرم، سربینه، گرم خانه، تون حمام و ... است. با توجه به آثار کشف شده در آن به نظر می رسد که قدمت آن به قرن 4 تا 9 هجری بازمی شود.

14. پلاژ بانوان و آقایان

  • آدرس: کیش ، خیابان سنایی، پایانی خیابان آریان (مشاهده در نقشه)

از دیدنی های مجذوب نماینده جزیره کیش، آب های شفاف و زلال آن است که گزینه بسیار مناسبی برای شنا کردن محسوب می شود. به همین دلیل به همت مسئولان این جزیره زیبا، پلاژی مختص آقایان و بانوان و به صورت کاملا مجزا احداث شده است که می توانند با آسودگی خاطر، تجربه مطلوب شنا کردن را داشته و بعلاوه از دوش آب شیرین، سایه بان، سالن بدن سازی و والیبال ساحلی نیز استفاده نمایند.

جزیره زیبای کیش مملو از جاذبه های دنیاگردی تاریخی، تفریحی و طبیعی زیبا و ارزشمند است که می توان به خانه مردم شناسی بومیان کیش، باغ راه ایرانی، سافاری، کارتینگ کیش، جزیره لاک پشت ها، پارک ساحلی مرجان، رالی خانواده، پارک ساحلی سیمرغ، پیست باگی و ... اشاره نمود که دنیاگردان با بازدید از آن ها سفری خاطره انگیز را تجربه خواهند کرد.

پرسش های متداول

کیش کجاست؟

کیش جزیره ای است بسیار زیبا که در جنوب ایران و در استان هرمزگان قرار گرفته است.

برترین گزینه برای شنا کردن در جزیره کیش چیست؟

پلاژ بانوان و آقایان.

پایاب چیست؟

دهلیزهایی قرار گرفته در کنار دهانه های چاه قنات که دارای شیب بسیار تند است.

در باغ پرندگان کیش چه جانورانی زندگی می نمایند؟

در کنار پرندگانی همانند طاووس، درنای تاج دار، لک لک، فلامینگو و ... که در این محوطه زندگی می نمایند، می توان تمساح پوزه کوتاه، آهو و میمون را هم مشاهده کرد.

منبع: کجارو / کجارو

به "در سفر به کیش از کجا تماشا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به کیش از کجا تماشا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید