شیائومی 29 تیر از گوشی ردمی K50i رونمایی می نماید

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، طبق جدیدترین اخبار منتشر شده، شیائومی 29 تیر ماه (چهارشنبه هفته جاری) از جدیدترین گوشی هوشمند میان رده خود با نام ردمی K50i در بازار هند رونمایی خواهد نمود. این شرکت مدتی است که این گوشی هوشمند را در فضای مجازی تبلیغ می نماید و بعضی مشخصات کلیدی این گوشی نیز از همین طریق در اختیار ما قرار گرفته که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

شیائومی 29 تیر از گوشی ردمی K50i رونمایی می نماید

ردمی یکی از برندهای زیر مجموعه شرکت شیائومی است که توانسته با فراوری گوشی های هوشمند باکیفیت و قیمت مناسب نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کند. این شرکت چینی همچون سایر شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی خود را برای حضوری قدرتمندانه تر در بازار جهانی محصولات هوشمند آماده می نماید تا بتواند فرایند روبه رشد سال گذشته را در امسال نیز ادامه دهد. به همین دلیل، این شرکت میخواهد اواخر این هفته از تازهترین گوشی میان رده خود با نام ردمی K50i رونمایی کند.

این گوشی هوشمند در حقیقت همان نسخه ری برند شده پوکو X4 Gt (که در سطح جهانی در دسترس است) یا ردمی نوت 11T پرو (که به طور انحصاری در چین فروخته می گردد) است که هر دو در اوایل سال 2022 در اختیار کاربران قرار گرفتند. جدا از تغییر نام تجاری باید گفت که ردمی K50i یک گوشی هوشمند بسیار قدرتمند محسوب می گردد و از تراشه Dimensity 8100 مدیاتک نیز به عنوان قلب تپنده بهره می برد.

باید اشاره کنیم که در پردازنده این تراشه 4 هسته A78 با فرکانس کاری 2/85 گیگاهرتز و 4 هسته A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز تعبیه شده که به انجام وظیفه می پردازند. بعلاوه در کنار پردازنده ی Dimensity 8100 که با نسل چهارم فناوری ساخت 5 نانومتری TSMC فراوری شده ، Mali-G610 MC6 به عنوان پردازنده گرافیکی به پردازش تصاویر خواهد پرداخت. در کنار این پردازنده، تا 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز تعبیه خواهد شد. این تراشه در گوشی ریلمی GT نئو 3 نیز به عنوان مغز متفکر مورد استفاده قرار گرفته است.

جالب است بدانید که گوشی K50i در بنچمارک Antutu امتیاز بالاتری نسبت به تراشه های اسنپدراگون 888 کوالکام و تراشه A15 Bionic اپل به دست آورده است. ظاهراً ریلمی برای این گوشی از یک باتری با ظرفیت 5080 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه بهره برده که از شارژر سریع سیمی 67 واتی شیائومی پشتیبانی می نماید. بعلاوه این گوشی هوشمند تازه میان رده مجهز به یک نمایشگر 6.6 اینچی LCD است که از رزولوشن IPS LCD با نرخ رفرش ریت 144 هرتزی، حداکثر روشنایی تا 650 نیت و محتوای Dolby Vision پشتیبانی می نماید.

در قاب پشتی این گوشی هوشمند، ردمی از یک سیستم دوربین سه گانه استفاده نموده و در پنل جلویی نیز حفره نمایشگر میزبان دوربین سلفی خواهد بود. دوربین اصلی این گوشی هوشمند دقتی 64 مگاپیکسلی دارد و در کنار آن ها، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی تعبیه شده است. روی پنل جلویی K50i نیز یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی واقع شده است که کاربران می توانند از آن برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند.

از نکات جالب توجه این گوشی هوشمند می توان به وجود جک 3.5 میلی متری صدا اشاره نمود که می تواند برای بسیاری از کاربران خبر بسیار خوبی باشد. بعلاوه ظاهراً شیائومی، بر خلاف رویه بسیاری از شرکت های سازنده گوشی های هوشمند که به صورت جداگانه شارژر گوشی ها را عرضه می نمایند، آداپتور 67 واتی را درون جعبه این گوشی در اختیار کاربران قرار خواهد داد. بلندگوهای دوگانه این گوشی نیز از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می نمایند.

انتظار می رود که ردمی K50i به لطف موتور ارتعاشی خود، دارای قابلیت تاچ بسیار عالی باشد. این گوشی هوشمند میان رده بعلاوه مجهز به حسگر اثر انگشت کناری است که با دکمه پاور ادغام شده و رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر اندروید 12 را به صورت پیش فرض اجرا خواهد نمود. کاربران می توانند از بین سه گزینه رنگی آبی، مشکی و نقره ای به دلخواه خود دست به انتخاب بزنند.

در نهایت باید به مقوله قیمت این گوشی هوشمند بپردازیم که ظاهراً نسخه با 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی آن با قیمتی بین 303 تا 353 دلار و نسخه با 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی آن با قیمتی بین 367 تا 417 دلار روانه بازار گوشی های هوشمند میان رده خواهد شد.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی 29 تیر از گوشی ردمی K50i رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 29 تیر از گوشی ردمی K50i رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید