شرط بازگشایی دانشگاه ها واکسیناسیون 70 درصد جامعه است

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، رئیس مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: شرط لازم برای بازگشایی دانشگاه ها واکسیناسیون 70 درصد از عموم مردم جامعه است.

شرط بازگشایی دانشگاه ها واکسیناسیون 70 درصد جامعه است

حمید کشوری رئیس مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی تاریخ امپراطوری های ایران، درباره واکسیناسیون دانشجویان اظهار کرد: دانشجویان و استادان و کارکنان و خانواده های آن ها دز اول واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

او اضافه کرد: هر زمانی که اعلام نموده ایم جامعه دانشگاهی امیرکبیر برای دریافت واکسن به دانشگاه ها آمده اند و نوع واکسن تزریقی برای آن ها برکت، سینوفارم و آسترازنکاست.

کشوری درباره زمان حضوری شدن آموزش ها گفت: 70 درصد عموم جامعه به خصوص دانشجویان باید دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت نمایند تا بتوانیم دانشگاه ها را بازگشایی حضوری کنیم؛ بنابراین اگر این فرایند ادامه پیدا کند شاید بتوانیم آموزش های حضوری را محقق کنیم.

رئیس مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: هیچ درصدی از واکسیناسیون دانشجویان در دست نداریم؛ چرا که بعضی ها ساکن شهرستان هستند و بدون اطلاع ما تصمیم به تزریق واکسن یا عدم تزریق واکسن می گیرند و به همین دلیل درصد خاصی از واکسیناسیون آن ها در دست نداریم.

بعلاوه، طبق گغته علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره آخرین شرایط واکسیناسیون دانشجویان اظهار کرد: واکسیناسیون دانشجویان از خاتمه شهریور به صورت گسترده شروع شده و با سرعت خوبی در حال اجرا است. در منطقه ها مختلف و دانشگاه های مختلف سرعت واکسیناسیون فرق دارد و آمار دقیقی از واکسیناسیون این گروه در دسترس نیست.

اواضافه کرد: واکسیناسیون دانشجویان تا اول مهرماه تکمیل نمی گردد، برگزاری کلاس های حضوری دانشگاه ها فعلا منتفی است و آموزش ها به صورت مجازی خواهد بود. با انجام فرایند واکسیناسیون ممکن است آموزش های حضوری به تدریج شروع گردد.

کشوری گفت: در مجموع 500 دوز واکسن برای استادان و 800 دوز واکسن برای کارکنان درنظر گرفته شده است.

اواضافه کرد: تمام فرایند واکسیناسیون به وسیله پرسنل مرکز بهداشت دانشگاه انجام می گردد و دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز بهداشت شمال غرب همکاری بسیار خوبی در این فرایند با دانشگاه داشتند.

لازم به ذکر است که بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا به امروز حدود 41 میلیون نفر دوز اول واکسن و بیش از 16 میلیون نفر دوز اول و دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند بر اساس تصمیم گیری ها مقرر شده است تا از 2 هفته آینده بعضی محدودیت ها شامل مسافرت، حضور در اماکن آموزشی و ورزشی و محدودیت های مشاغل و اصناف برای افرادی که یک یا 2 دوز واکسن تزریق نموده اند، برداشته گردد.

بر همین اساس بستری در سامانه واکسیناسیون کرونا در ایران به نشانی salamat.gov.ir فعال شد تا افرادی که واکسن تزریق نموده اند بتوانند کارت دیجیتال واکسن به زبان فارسی و انگلیسی را دریافت نمایند، افراد برای دریافت خدمات راهی در داخل کشور به کارت دیجیتال واکسن فارسی احتیاج دارند که برای دریافت این کارت کافی است به بخش دریافت کارت واکسن دیجیتال فارسی مراجعه و کارت خود را پس از ورود اطلاعات دریافت نمایند.

بعلاوه افرادی که سفر خارج از کشور دارند، می توانند از همین سامانه با مراجعه به بخش ثبت نام کارت واکسن دیجیتال انگلیسی و ورود اطلاعات گذرنامه خود کارت را رایگان دریافت نمایند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شرط بازگشایی دانشگاه ها واکسیناسیون 70 درصد جامعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط بازگشایی دانشگاه ها واکسیناسیون 70 درصد جامعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید