سرایت پذیری سویه اومیکرون سه برابر دلتاست

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، خبرگزاری خبرنگاران-دبیر کمیته علمی کشوری کرونا: سویه اومیکرون برخلاف دلتا سرایت پذیری بالایی دارد و یک مبتلا می تواند تا 10 نفر را آلوده کند.

سرایت پذیری سویه اومیکرون سه برابر دلتاست

به گزارش خبرگزاری تاریخ امپراطوری های ایران، دکتر رضا جماعتی در نشست خبری با موضوع اومیکرون اضافه نمود: مطالعات نشان می دهد همه کشور های دنیا به این ویروس امیکرون آلوده شده اند. در امریکا تا 73 درصد این ویروس توسعه یافته است.

وی گفت: تزریق دز سوم برای پیشگیری از این سویه لازم است.

دکتر جماعتی با بیان اینکه قرص های خوراکی هم برای درمان و پیشگیری به بازار آمده است اضافه نمود: خوشبختانه در ایران هم قرص خوراکی در حال مجوز گرفتن است.

افراد 20 تا 30 و بالای 60 سال بیشترین مبتلایان به اُمیکرون

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت : بیشترین سنینی که دچار مشکلاتی به واسطه سویه اومیکرون ویروس کرونا می شوند، سن 20 تا 30 سال و افراد بالای 60 سال هستند.

آقای حمیدرضا جماعتی اضافه نمود: سویه اومیکرون سرایت پذیری بالاتری به نسبت سویه های قبلی ویروس کرونا دارد و بر اساس مطالعات صورت گرفته ، بیشترین سنینی که دچار مشکلاتی به واسطه این سویه از ویروس کرونامی شوند، سن 20 تا 30 سال و افراد بالای 60 سال هستند.

وی گفت: البته این سویه به نسبت سویه دلتا، 40 تا 50 درصد اندازه بستری کمتری داشته است. با توجه به سرایت پذیری بالای این سویه و این که تعداد افراد کمتری را می تواند در مدت کوتاهی مبتلا کند، کم بودن بستری ها شاید چندان مورد توجه نباشد.

دکتر جماعتی اضافه نمود: باید مردم حتما شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمایند و رستوران ها و کنسرت ها و مجامع مختلف بدانند که سویه اومیکرون به راحتی بین افراد منتقل می گردد.

وی گفت : توصیه می گردد افراد حتما دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نمایند و با توجه به شیوع بیشتر این سویه بین سن 20 تا 30 سال، حتما موضوع تزریق دز سوم جدی گرفته گردد.

کمیته علمی کشوری کرونا بعلاوه توصیه کرد واکسیناسیون در سنین کمتر نیز انجام گردد.

احتمال تغییر فرمول رنگ بندی کرونایی در کشور

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: احتمالا در روزهای آینده احتمال تغییر یا تغییر نکردن رنگ بندی کرونایی در کشور تعیین می گردد.

دکتر حمیدرضا جماعتی در حاشیه نشست خبری با موضوع اُمیکرون در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما اضافه نمود: جلسه ای با متخصصان آمار وزارت بهداشت داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که فرمول رنگ بندی کرونایی باید تغییر کند. البته باید ببینیم که رفتار سویه اومیکرون در سایر کشورها به چه شکل است.

تزریق دُز سوم واکسن کرونا لازم است

خبرگزاری تاریخ امپراطوری های ایران-دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا لازم است اما فعلا دُز چهارم نداریم .

دکتر حمیدرضا جماعتی در نشست خبری با موضوع اُمیکرون ، درباره تزریق دُز چهارم واکسن برای افرادی که واکسن پاستوکووک که سه دُز است، اضافه نمود: درباره تزریق دُز چهارم واکسن کرونا، به جز چند کشور که آن هم در افراد پرخطر، صحبتی نشده است.

وی اضافه نمود: درباره واکسن کرونای پاستوکووک نیز به همین صورت است و فعلا درباره تزریق دز چهارم، دستورالعملی وجود ندارد.

آقای جماعتی گفت : هنوز درباره رفتار سویه اومیکرون اطلاعات زیادی نداریم و کشورها در خصوص دُز چهارم صحبتی نمی نمایند و حداقل باید دو ماه بگذرد تا ببینیم شدت آن به نسبت سویه دلتا چقدر است.

وی اضافه نمود : بسیاری از کشورها مانند ایران، تزریق دُز سوم واکسن کرونا را شروع نموده است و هنوز ارزیابی از این که سیستم ایمنی با دُز سوم چه رفتاری در برابر ویروس دارد، تعیین نیست.

دکتر جماعتی گفت : حداقل تا دو ماه آینده باید صبر کنیم تا ببینیم سیستم ایمنی بدن افراد چه رفتاری خواهد داشت و بعد برای دز چهارم تصمیم بگیریم.

سویه امیکرون سرفه ،گلو درد و تب دارد

دکتر اضافه نمود : جماعتی 90 درصد علائم سویه امیکرون سرفه ،گلو درد و تب است .

وی اضافه نمود: بسته به بیماری های زمینه ای افراد ممکن است این علائم در بیماران زمینه ای ضعف، بیماری های گوارشی و سردردهای شدید هم مشاهده گردد.

امکان برگزاری کلاس ها و امتحانات حضوری به شرط رعایت شیوه نامه های بهداشتی

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت : کلاس ها و امتحانات حضوری مدارس و دانشگاه ها به شرط رعایت شیوه نامه های بهداشتی می توانند برگزار شوند.

دکتر جماعتی در نشست خبری اضافه نمود: مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاهی اگر قرار است حضوری باشد باید شیوه نامه های بهداشتی همانند فاصله گذاری ، استفاده از ماسک ، شستشوی مرتب دست ها با مواد ضدعفونی نماینده و تهویه مناسب را حتما رعایت نمایند .

وی گفت : تعداد محدود دانش آموزان و دانشجویان در کلاس ها ازجمله موارد دیگری است که کلاس ها می تواند حضوری برگزار گردد.

دکتر جماعتی اضافه نمود: باتوجه به سرایت پذیری اُمیکرون اگر موارد گفته شده رعایت نگردد مشکل آفرین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "سرایت پذیری سویه اومیکرون سه برابر دلتاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرایت پذیری سویه اومیکرون سه برابر دلتاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید