تصاویر عجیب هم خانه شدن زنبورهای بی عسل با یک خانواده سی سختی ، چند بار به اعضای خانواده نیش زده اند اما . .. ، اینها عزیز خانه ام شده اند!

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، اینجا در شهر کوچک سی سخت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد خانواده ای طبیعت دوست، میزبانی مهربان برای زنبورهای بی عسل در واحد مسکونی خود شده اند.

تصاویر عجیب هم خانه شدن زنبورهای بی عسل با یک خانواده سی سختی ، چند بار به اعضای خانواده نیش زده اند اما . .. ، اینها عزیز خانه ام شده اند!

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، داستان این هم خانگی چهار ماه پیش روزی که زنبورهای بی عسل در سرویس بهداشتی خانه شهروند سی سختی به نام سروش لانه می سازند شروع می گردد.

خانه شهروند مذکور در شهر سی سخت و در نزدیکی دامنه های کوه دنا واقع شده است بنابراین زنبورها که تعدادشان 30 تاست روز به طبیعت می روند و غذایشان که از بعضی حشرات است را تهیه و ساعاتی بعد دوباره به لانه خود برمی گردند.

شهروند 61 ساله که خود مزرعه پرورش زنبور عسل دارد ابتدا تصمیم می گیرد کندو را خراب نموده و زنبورها را از خانه اش بیرون کند اما بعد مصمم می گردد میزبان مهمان های ناخوانده گردد.

هر چند گاهی محتمل است که افرادی حتی در خانه خود از زنبور نگهداری نموده تا از عسل تولیدی آن استفاده کند اما زنبورهای مهمان خانواده سی سختی از گونه ای بی عسل است اما وجود آن برای از بین بردن آفت ها بدون استفاده از سموم اهمیت زیادی دارد که این امر نشان دهنده علاقه مندی آنان به طبیعت است.

این خانواده سه نفره که گاهی با مهمانانشان متشکل از بچه ها و نوه ها تا 20 نفر هم جمعیت دارند چند باری نیش زنبورها را هم تجربه نموده اند اما همچنان در پذیرایی از آنان مصمم هستند.

پدر خانواده سی سختی می گوید که مهمانان من (زنبورها) دیگر مزاحم یا مهمان ناخوانده نیستند و حالا خانواده من به آنان عادت نموده و در واقع عزیز خانه من شده اند.

او که همواره عاشق مستندهای حیات وحش است می گوید یک بار در یکی از مستندهای خارجی که از یکی از شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد یاد گرفتم زنبورها از نور چراغ های برق می ترسند و به محض روشن شدن چراغ به درون لانه می روند بنابراین بدون نگرانی از سرویس بهداشتی استفاده می کنیم.

آن طور که کارشناسان جهاد کشاورزی می گویند: زنبورهای بی عسل حشراتی هستند که در راسته پرده بالان و زیرراسته باریک تنه داران قرار دارند که آنان نقشی مهمی در کنترل جمعیت حشرات و دفع طبیعی آفات دارند، چرا که تقریباً تمام گونه های حشراتی که آفت کشاورزی و باغداری محسوب می شوند، دست کم یک گونه زنبور بی عسل به عنوان شکارچی یا انگل آنان وجود دارد.

سی سخت مرکز شهرستان دنا باغ شهری در دامنه کوه بالای چهار هزار متری دناست، اینجا خاستگاه چشمه های جوشانی چون میشی، تاگی، ریزک و توف است.

شهرسی سخت با مساحت تقریبی 5.6 کیلومتر مربع و جمعیت هفت هزار نفر در 35 کیلومتری غرب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر عجیب هم خانه شدن زنبورهای بی عسل با یک خانواده سی سختی ، چند بار به اعضای خانواده نیش زده اند اما . .. ، اینها عزیز خانه ام شده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر عجیب هم خانه شدن زنبورهای بی عسل با یک خانواده سی سختی ، چند بار به اعضای خانواده نیش زده اند اما . .. ، اینها عزیز خانه ام شده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید