انیمۀ اسپریگان؛ از توطئه های بین المللی تا پیدا شدن کشتی نوح

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، نظریه های توطئه از نظر علمی یک مشت توهم پردازی های بی ارزش هستند، اما وقتی پایشان به قلمرو قصه و فیلم باز می گردد واقعا مجذوب کننده و تخیل برانگیز می شوند. سریال انیمۀ اسپریگان از این نکته برترین استفاده را نموده و به همین دلیل از نظر مجذوب کنندهیت موضوع واقعا هیچ چیز کم ندارد. این سریال بر اساس داستانی از هیروشی تاکاشیگه ساخته شده است؛ داستانی که قبلا هم در سال 1998 یک انیمۀ سینمایی از روی آن ساخته شده بود.

انیمۀ اسپریگان؛ از توطئه های بین المللی تا پیدا شدن کشتی نوح

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران؛ مقدمۀ داستان سریال به این صورت است که هزاران سال قبل یک تمدن بسیار پیشرفته در روی زمین وجود داشته که آثار آن هنوز در نقاط خاصی از جهان به جا مانده است. این آثارِ به جا مانده دارای قدرت های عجیب و غریبی هستند که با در اختیار داشتن آن ها می گردد بر جهان حکومت کرد. به همین دلیل سازمانی به نام آرکام به وجود آمده که هدفش حفاظت از این آثار است تا به دست قدرت های شرور (مثل آمریکا و روسیه) نیافتند. اسپریگان لقبی است که به ماموران این سازمان داده شده.

شخصیت اصلی سریال یک اسپریگان شانزده ساله است که در هر قسمت ماموریت های مختلفی به او محول می گردد. در هر قسمت از سریال یک شیء باستانی پیدا می گردد و اسپریگان باید از آن محافظت کند تا به جای امنی انتقال پیدا کند. اشیاء پیدا شده و داستان هایی که حول آن ها شکل می گیرد واقعا خیال انگیز و مجذوب کننده هستند. مثلا در قسمت اول یک گوی فلزی پیدا شده که می تواند حرارت خورشید را روی زمین جمع کند و همۀ جهان را بسوزاند. یا در قسمت دوم کشتی نوح در ترکیه پیدا می گردد و یک لوح هم در کنار آن هست که می گوید این کشتی دو نیروی متضاد دارد و همانطور که می تواند نجات بخش باشد، قدرت نابود کردن جهان را هم دارد.

این فصل از سریال شش قسمت 45 دقیقه ای دارد و همۀ ماجرا های پر از راز و رمزش در همین چهار ساعت و نیم اتفاق می افتد؛ بنابراین ریتم و شتاب سریال نسبتا مناسب است و مخاطب را در پی خودش می کشاند؛ هر چند که برخی از سکانس های فرعی و نه چندان با اهمیت (مثل صحنه های مربوط به دبیرستان) گاهی بیش از حد طولانی می شوند و شاید تا میزان ای حوصلۀ مخاطب را سر ببرند. اما در عوض، صحنه های اکشن سریال بسیار خوب و هیجان انگیز از کار درآمده اند و خشونت برخی از صحنه ها واقعا بالاست؛ تماشا بدن هایی که در یک لحظه تکه پاره می شوند و خونشان همه جا را پر می نماید یک چیز عادی در این انیمه است.

یک نکتۀ دیگر که شاید بگردد آن را ایراد به حساب آورد این است که قهرمان سریال خیلی تک نفره کار می نماید و ما به اندازۀ کافی همکاری اسپریگان ها را نمی بینیم. این که فقط یک نفر (آن هم یک نوجوان شانزده ساله) بخواهد همۀ ارتش های شرور جهان را شکست بدهد یک کمی فضای سریال را غیرطبیعی و باورناپذیر نموده است. اما با وجود ضعف هایی مثل این، اسپریگان در مجموع سریال تماشایی و مفرحی است که حال و هوای کلی آن هم مهیج است، هم رازآمیز و هم تا حدی شوخ.

  • امتیاز: 7.2/10
  • تاریخ انتشار: 28 خرداد
منبع: فرارو

به "انیمۀ اسپریگان؛ از توطئه های بین المللی تا پیدا شدن کشتی نوح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انیمۀ اسپریگان؛ از توطئه های بین المللی تا پیدا شدن کشتی نوح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید