احتمال اعلام شرایط اضطراری در جریان بازی های المپیک

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، قرار است سی و دومین دوره بازی های المپیک بدون حضور تماشاگر خارجی برگزار گردد. در خصوص تماشاگران داخلی برای این دوره بازی ها هنوز تصمیمی گرفته نشده اما نگرانی هایی در رابطه با شیوع دوباره کرونا در جریان بازی ها و احتیاج به اعلام شرایط اضطراری وجود دارد.

احتمال اعلام شرایط اضطراری در جریان بازی های المپیک

سایت kyodo news در این زمینه به نتیجه مطالعات یک تیم متشکل از محققان اشاره نموده است. این تیم تحقیقی به این موضوع اشاره داشته که اگر المپیک 2020 در روز 23 جولای (اول مردادماه) با حضور تماشاگران برگزار گردد در مقایسه با مورد بدون تماشاگر، تعداد عفونت ها به طور تجمعی افزایش خواهد یافت.

بر همین اساس این تیم نگرانی خود را در خصوص برگشت مجدد عفونت ها در آینده ابراز نموده است.

مطالعه محققان انستیتوی ملی بیماری های عفونی در دانشگاه کیوتو و دانشگاه توهوکو بر این فرض بود که افراد پس از خاتمه شرایط اضطراری فعلی روز یکشنبه آینده، بیشتر خانه ها را ترک می نمایند و همین مسئله باعث افزایش مجدد موارد ویروس کرونا می گردد.

این محققان گفته اند اگر توکیو روزانه 1000 مورد یا بیشتر عفونت مشاهده کند، بازگشت به حالت اضطراری تضمین خواهد شد.

در این زمینه به ویروس نوع دلتا هم اشاره شده و اینکه تصور می گردد این ویروس 1.8 برابر بیشتر از ویروس کرونا قابل انتقال باشد. اگر این نوع دلتا تأثیر زیادی بگذارد، ممکن است اوایل تا اواسط ژوئیه دوباره شرایط اضطراری لازم گردد.

در حال حاضر 10 استان از جمله پایتخت و اوزاکا تحت شرایط اضطراری قرار دارند و به رستوران ها گفته می گردد تا ساعت 8 عصر تعطیل شوند. همچنین مصرف الکل منع شده است.

قرار است به زودی در خصوص تماشاگران داخلی شرکت نماینده در بازی های المپیک تصمیم گیری گردد.

سی و دومین دوره بازی های المپیک اول تا 17 مردادماه به میزبانی توکیو برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "احتمال اعلام شرایط اضطراری در جریان بازی های المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال اعلام شرایط اضطراری در جریان بازی های المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید