10 عرقیات گیاهی برای برطرف عطش و تشنگی روزه داران

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، نوشیدن عرق های گیاهی برای برطرف عطش روزه داران یک راه چاره فوق العاده مؤثر است که از کم آبی و بی حالی بدن نیز جلوگیری می نماید. استفاده از عرقیات و درست کردن دمنوش های مناسب برای روزه داری به شما یاری می نماید تا هم مقاومت بدن خود را افزایش دهید و هم در طول روز احساس تشنگی کمتری را تجربه کنید. اما برترین نوشیدنی سنتی برای برطرف عطش و گرمازدگی چیست؟ کدام عرقیات گیاهی برای برطرف عطش روزه داران مناسب است؟ در این مقاله از سرویس در می توانید با انواع عرقیجات گیاهی برای برطرف عطش روزه داران آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص برطرف عطش در ماه رمضان با عرق های گیاهی پاسخ خواهیم داد.

10 عرقیات گیاهی برای برطرف عطش و تشنگی روزه داران

برترین عرق های گیاهی برای رفع عطش روزه داران

استفاده از عرق های گیاهی برای رفع عطش روزه داران مؤثرتر از هر نوشیدنی دیگری است. شما می توانید با اضافه کردن میزانی از عرق طبیعی گیاهان به آب یا درست کردن یک شربت خوشمزه از مزیت های این عرقیات بهره مند شوید. در ادامه می توانید با لیستی از انواع عرقیات گیاهی برای رفع عطش روزه داران آشنا شوید.

1- عرق کاسنی

عرق کاسنی یکی از مفیدترین عرقیات گیاهی برای رفع عطش روزه داران است. این عرق طبع سردی دارد و برای جلوگیری از گرمازدگی بدن به خصوص در افراد گرم مزاج بسیار مفید است. استفاده از عرق کاسنی می تواند دمای درون بدن را کاهش دهید و به تقویت سیستم گوارشی و کاهش کلسترول خون یاری کند. برای مصرف عرق کاسنی می توانید آن را با میزان کمی سکنجبین و خیار رنده شده ترکیب نمایید و میل کنید.

2- عرق گل گاو زبان

عرق گل گاو زبان نیز همچون دمنوش آن یکی از مفیدترین انواع عرقیات در ماه رمضان است. مصرف عرق گل گاو زبان موجب تقویت اعصاب، افزایش نشاط و مقاومت بدن می گردد و به نیز یاری زیادی می نماید. مصرف عرق گل گاو زبان سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید و برای شادابی و نشاط روزه داران نیز بسیار مفید است.

3- عرق شاه تره

یکی از برترین عرقیات گیاهی برای رفع عطش روزه داران عرق شاه تره است. برای درمان عطش در طب سنتی نیز معمولاً از عرق شاه تره استفاده می گردد. عرق شاه تره برای تقویت معده و سیستم گوارش بسیار مفید است و از خشکی گلو و دهان جلوگیری می نماید. نوشیدن 2 تا 3 فنجان عرق شاه تره در فاصله افطار تا سحری موجب می گردد تا روزه داران در طول روز احساس عطش و تشنگی کمتری را تجربه نمایند.

4- عرق سنبل الطیب

کمبود آب بدن و گرمای هوا یکی از مهم ترین است. برای رفع این مشکل می توانید در سحری و افطار از میزانی عرق سنبل الطیب بهره ببرید. این عرق گیاهی برای پیشگیری و درمان سردرد و جلوگیری از گرمازدگی بسیار مؤثر است و به کاهش ناشی از گرسنگی نیز یاری می نماید.

5- عرق هفت گیاه

یکی از مهم ترین دلایلی که موجب ایجاد عطش و تشنگی شدید در روزه داران می گردد، مصرف شیرینی هایی مثل و افزایش قند خون است. برای رفع کردن این مشکل می توانید شب ها بعد از مصرف از میزانی عرق گیاهی هفت گیاه بهره ببرید. توجه داشته باشید که مصرف طولانی مدت و خودسرانه عرق هفت گیاه برای به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.

6- عرق بیدمشک

عرق بیدمشک از دیگر عرق های گیاهی برای رفع عطش روزه داران است که به خصوص در فصول گرم سال بسیار مفید است. مصرف این عرق گیاهی از گرمازدگی جلوگیری می نماید و حس تشنگی و عطش را در روزه داران کاهش می دهد. این عرق طبع سرد و تری دارد و به کاهش قند خون و جلوگیری از ضعف بدن نیز یاری می نماید.

7- عرق گل محمدی یا گلاب

یکی از مفیدترین انواع عرق های گیاهی برای رفع عطش روزه داران است. گلاب ضد التهاب، ضد نفخ، تقویت نماینده معده و اشتهاآور است و برای پیشگیری از عطش و بعلاوه بسیار مؤثر است. برای مصرف گلاب بهتر است آن را به صورت رقیق شده و در شربت یا آب بهره ببرید. مصرف گلاب موجب افزایش احساس نشاط و سرحالی می گردد و به تقویت قلب و شادابی روزه داران نیز یاری زیادی می نماید.

8- عرق نعناع

عرق نعناع به خاطر خاصیت خنک نمایندگی که دارد، از گرمازدگی جلوگیری می نماید. استفاده از میزانی عرق نعناع در آب می تواند بدن شما را خنک کند و به رفع عطش در ماه رمضان کم زیادی کند. از طرف دیگر مصرف عرق نعناع مانع می گردد و در پیشگیری از مسائل گوارشی نیز مؤثر است.

9- عرق خارشتر

عرق خارشتر به افزایش اشتها و خنک شدن بدن یاری زیادی می نماید. مصرف این عرق گیاهی موجب افزایش تعریق بدن می گردد و از گرمازدگی جلوگیری می نماید. عرق خارشتر برای درمان بیماران مبتلا به سنگ کلیه بسیار مفید است و به درمان بی اشتهایی ناشی از گرما یاری زیادی می نماید. برای افزایش تعریق و رفع گرمای بدن می توانید هر روز بعد از افطار یک لیوان عرق خارشتر مصرف کنید.

10- عرق بهار نارنج

یکی دیگر از مفیدترین عرق های گیاهی برای رفع عطش روزه داران عرق بهار نارنج است. استفاده از عرق بهار نارنج از سردردهای ناشی از گرما و تشنگی جلوگیری می نماید. این عرق گیاهی نشاط آور است و در رفع کردن مسائل گوارشی روزه داران و بعلاوه کاهش احساس عطش و تشنگی در طول روز نقش مؤثری دارد.

نکاتی برای رفع عطش در ماه رمضان با استفاده عرقیات گیاهی

*هیچ گاه برای رفع عطش در ماه رمضان از نوشیدنی های سرد و یخی استفاده نکنید.

*به جای اضافه کردن شکر به شربت و دمنوش برای رفع عطش بهتر است از عسل بهره ببرید.

*اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید، بدون مشورت با پزشک برای مدت طولانی از عرقیات گیاهی استفاده نکنید.

*برای مؤثرتر شدن خواص انواع نوشیدنی سنتی برای رفع عطش و گرمازدگی می توانید میزانی تخم شربتی و خاکشیر نیز به آن ها اضافه کنید. تخم شربتی و خاکشیر با نگه داشتن آب در خودشان موجب می شوند تا در طول ماه رمضان احساس تشنگی کمتری را تجربه کنید و کمتر با مسائل کم آبی روبرو شوید. از طرف دیگر فیبر موجود در تخم شربتی از بروز جلوگیری می نماید و در درمان آن نیز بسیار مؤثر است.

*برای رفع عطش شدید در ماه رمضان می توانید به شربت هایی که از عرقیات گیاهی تهیه نموده اید، میزانی آب لیمو ترش تازه اضافه کنید.

*برای بهره مند شدن از خواص عرقیجات گیاهی حتماً از عرق های تازه و استاندارد بهره ببرید و از قرار دادن شیشه عرقیات در مکان مرطوب و زیر نور آفتاب اجتناب کنید.

چرا باید از عرقیات گیاهی برای رفع عطش در ماه رمضان استفاده کنیم؟

نوشیدن عرق های گیاهی برای رفع عطش روزه داران یک روش اصولی و سنتی برای جلوگیری از حس تشنگی و گرمازدگی است. شما می توانید با مصرف عرقیات گیاهی نه تنها به رفع عطش شدید در ماه رمضان غلبه کنید، بلکه از خواص شگفت انگیز این عرقیات نیز بهره مند شوید. عرق های گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و بعلاوه بهبود عملکرد سیستم گوارشی و آرامش اعصاب بسیار مفید هستند و مصرف آن ها به روزه داران یاری می نماید تا احساس بهتری را ماه رمضان تجربه نمایند.

سوالات متداول

چرا عرق کاسنی برای رفع عطش روزه داران مفید است؟

عرق کاسنی از برترین عرق های گیاهی برای رفع عطش روزه داران محسوب می گردد. این عرق طبع سردی دارد و برای جلوگیری از گرمازدگی بدن و کاهش دمای درون بدن بسیار مؤثر است.

برترین روش استفاده از عرقیات گاهی برای رفع عطش در روزه داران چیست؟

برای استفاده از عرقیات گیاهی می توانید آن ها را به صورت شربت آماده و مصرف نمایید. تنها به جای اضافه کردن شکر به شربت بهتر است از عسل بهره ببرید.

منبع: افق کوروش

به "10 عرقیات گیاهی برای برطرف عطش و تشنگی روزه داران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 عرقیات گیاهی برای برطرف عطش و تشنگی روزه داران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید