قیمت خودرو های ایران خودرو و سایپا امروز چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401
به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، قیمت محصولات ایران خودرو امروز چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 بعد از گذشت سه روز ثبات، تغییر و نوسانی دو تا 20 میلیون تومانی را تجربه کرد. قیمت دنا تیپ یک امروز با دو میلیون تومان افزایش به 392 میلیون تومان رسید. پژو پارس هم دو میلیون گران تر از دیروز بود و 312 میلیون تومان به فروش رسید. رانا LX امروز چهار میلیون افزایش قیمت داشت و 253 میلیون تومان بود. ژو 206 تیپ دو با پنج میلیون تومان افزایش قیمت به 315 میلیون تومان و پژو 206 تیپ پنج با سه میلیون تومان افزایش به 350 میلیون تومان رسید. سمند EF7 دوگانه سوز، اما امروز پرچمدار افزایش قیمت محصولات ایران خودرو بود و با 20 میلیون تومان افزایش قیمت 390 میلیون تومان به فروش رسید.

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، قیمت تیبا امروز با یک میلیون تومان افزایش به 200 میلیون تومان رسید. تیبا دو با نرخ افزایش قیمت مشابه امروز 213 میلیون تومان و تیبا دو پلاس با دو میلیون تومان افزایش به 217 میلیون تومان رسید. کودیک دنده ای، اما امروز سه میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و به 232 میلیون تومان رسید. کوئیک اتوماتیک پلاس با هشت میلیون تومان افزایش امروز 343 میلیون تومان به فروش رسید.
قیمت خودرو های ایران خودرو در بازار آزاد
به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، وانت آریسان مقرون به صرفه ترین خودرو فراوریی ایران خودرو در بازار آزاد محسوب می گردد و در دسته وانت های تک کابین قرار می گیرد. مقرون به صرفه ترین خودرو سواری فراوری شده ایران خودرو در بازار آزاد رانا LX است. رانا با موتور TU5 از نظر پیشرانه با خودرو های 206 تیپ پنج، پژو پارس، پژو 207 و پژو 405 رقابت دارد. با وجود توقف فراوری رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس به وسیله ایران خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا LX، پژو 405 و سمند Lx مقرون به صرفه ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می آیند.
در سوی مقابل گران ترین خودرو داخلی ایران خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF7 توربو بهره می برد و مجهز به جعبه دنده شش سرعته است. بعلاوه جدیدترین خودرو داخلی ایران خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران قیمت ایران خودرو به شمار می رود.
بعلاوه قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار گردد. پژو پارس اتوماتیک نیز مقرون به صرفه ترین محصول ایران خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل های مونتاژی ایران خودور پژو 508 بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودرو های گران تر از یک میلیارد قرار می گیرد.
خودرو | قیمت سه شنبه | قیمت امروز |
وانت آریسان | 209 میلیون تومان | 209 میلیون تومان |
سمند LX | 290 میلیون تومان | 293 میلیون تومان |
سمند EF7 | 340 میلیون تومان | 343 میلیون تومان |
سمند EF7 دوگانه سوز | 370 میلیون تومان | 390 میلیون تومان |
سمند سورن ELX | 300 میلیون تومان | 315 میلیون تومان |
دنا تیپ یک | 390 میلیون تومان | 392 میلیون تومان |
دنا پلاس دنده ای توربو | 477 میلیون تومان | 480 میلیون تومان |
دناپلاس توربو اتوماتیک | 500 میلیون تومان | 502 میلیون تومان |
پژو 405 | 282 میلیون تومان | 285 میلیون تومان |
پژو پارس | 310 میلیون تومان | 312 میلیون تومان |
پژو پارس اتوماتیک | 414 میلیون تومان | 418 میلیون تومان |
پژو 207 دنده ای | 400 میلیون تومان | 400 میلیون تومان |
پژو 207 اتوماتیک | 570 میلیون تومان | 570 میلیون تومان |
رانا LX | 249 میلیون تومان | 253 میلیون تومان |
رانا پلاس | 300 میلیون تومان | 300 میلیون تومان |
تارا دنده ای | 460 میلیون تومان | 460 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 2 | 310 میلیون تومان | 315 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 5 | 347 میلیون تومان | 350 میلیون تومان |
پژو 206 صندوقدار | - | - |
تندر 90 | 465 میلیون تومان | 470 میلیون تومان |
پژو 2008 | یک میلیارد و 250 میلیون تومان | یک میلیارد و 290 میلیون تومان |
هایما S5 | 740 میلیون تومان | 755 میلیون تومان |
هایما S7 | 885 میلیون تومان | 895 میلیون تومان |
سوزوکی گرندویتارا اتوماتیک | یک میلیارد و 500 میلیون تومان | یک میلیارد و 510 میلیون تومان |
پژو 508 | یک میلیارد و 600 میلیون تومان | یک میلیارد و 650 میلیون تومان |
قیمت خودرو های سایپا در بازار آزاد
پراید 132 مقرون به صرفه ترین خودرو سایپا است. پراید وانت قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدل های خانواده پراید دارد و پراید وانت پلاس نیز از کوئیک دنده ای و ساینا دنده ای قیمت بیشتری دارد. تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو مقرون به صرفه ترین محصول فراوریی سایپا به شمار می رود.
بعد از تیبا صندوقدار، ساینا دنده ای مقرون به صرفه ترین خودرو در حال فراوری به وسیله سایپا محسوب می گردد. ساینا دنده ای در واقع نسخه به روزرسانی شده تیبا است. تیبا دو یا تیبا هاچبک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، مقرون به صرفه ترین خودرو فراوری شده سایپا هستند. همه فراوریات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا2، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند. این خودرو ها به یک پیشرانه 1500 سی سی و جعبه دنده پنج سرعته مجهز شده اند. گران ترین خودرو فراوری داخل سایپا در بازار آزاد شاهین است.
به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، شاهین جدیدترین خودرو فراوریی سایپا نیز به شمار می رود. شاهین از نظر پیشرانه دارای همان موتور تیبا است که برای جبران توان ناکافی به توربو مجهز شده است. تنها خودرو شرکت سایپا با جعبه دنده اتوماتیک، کوئیک اتومات است. کوئیک اتوماتیک پلاس هم به تنها پیشرانه فراوری شده سایپا یعنی M15 مجهز شده است. بین مدل های مونتاژی سایپا نیز سیتروئن C3 و کیا سراتو قیمت بیشری دارند.
خودرو | قیمت سه شنبه | قیمت امروز |
پراید 111 | 204 میلیون تومان | 204 میلیون تومان |
پراید 131 | 183 میلیون تومان | 183 میلیون تومان |
پراید 132 | 178 میلیون تومان | 179 میلیون تومان |
پراید 151 | 188 میلیون تومان | 188 میلیون تومان |
پراید 151 پلاس | 184 میلیون تومان | 184 میلیون تومان |
تیبا | 199 میلیون تومان | 200 میلیون تومان |
تیبا 2 | 212 میلیون تومان | 213 میلیون تومان |
تیبا 2 پلاس | 215 میلیون تومان | 217 میلیون تومان |
ساینا | 224 میلیون تومان | 225 میلیون تومان |
ساینا S | 220 میلیون تومان | 221 میلیون تومان |
کوئیک دنده ای | 235 میلیون تومان | 232 میلیون تومان |
کوئیک اتوماتیک پلاس | 335 میلیون تومان | 343 میلیون تومان |
سیتروئن C3 | یک میلیارد و 170 میلیون تومان | یک میلیارد و 170 میلیون تومان |
چانگان CS35 | 635 میلیون تومان | 635 میلیون تومان |
وانت زامیاد | 310 میلیون تومان | 315 میلیون تومان |
کیا سراتو 2000 مونتاژی | یک میلیارد و 150 میلیون تومان | یک میلیارد و 150 میلیون تومان |
آریو | 465 میلیون تومان | 475 میلیون تومان |
شاهین | 395 میلیون تومان | 395 میلیون تومان |