بازدید وزیر اقتصاد از فولاد زرند ایرانیان

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، وزیر امور اقتصاد و دارایی در بدو ورود به شهرستان زرند از شرکت فولاد زرند ایرانیان در شهرستان زرند بازدید کرد.

بازدید وزیر اقتصاد از فولاد زرند ایرانیان

پس از این بازدید ها وزیر اقتصاد در جمع بعضی مسئولان استان و نیز فرمانداران شهرستان های زرند و کوهبنان در نشست شورای اداری در زرند حاضر شد تا مسائل این منطقه را بشنود.

در این جلسه فرمانداران زرند و کوهبنان در حضور وزیر اقتصاد به بیان مسائل این منطقه بویژه کاهش قیمت زغال سنگ که معیشت بیشتر اهالی بویژه در شهرستان کوهبنان به آن وابسته است پرداختند.

پیشنهاد تسهیلات 500 میلیارد تومانی به منظور جبران زیان ناشی از کاهش قیمت زغال و امهال وام کشاورزان پسته کار از جمله درخواست مسئولان محلی از وزیر اقتصاد در شمال استان کرمان بود.

فرماندار زرند با اشاره به خسارت سرمازدگی به محصول پسته این شهرستان گفت: بخش کشاورزی زرند آسیب زیادی دیده است و اندازه محصول از 40 هزار تن به هفت هزار تن رسیده که در خواست داریم امهال وام های کشاورزی انجام گردد.

سید رضا حسینی نژاد اضافه کرد: در بحث آب شرب و آب کشاورزی نیز مسائل زیادی در زرند وجود دارد و تامین اعتبار برای حل مسائل آب جزو مصوبات سفر رییس جمهور است که امیدواریم زودتر اجرایی گردد.

او گفت: سود تسهیلات بازسازی زلزله در سال های 86 و 94 حدود 20 هزار نفر از مردم شهرستان را برای دریافت وام مجدد مشکل روبه رو نموده است که از وزیر اقتصاد درخواست حل این مشکل را داریم.

فرماندار زرند بعلاوه خواهان پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و فرزندآوری و نیز کاهش تعرفه مصرفی انرژی در این شهرستان شد.

در ادامه فرماندار کوهبنان نیز گفت: 70 درصد معیشت مردم این شهرستان وابسته به معادن زغال سنگ است.

به گفته مجید توکلی سه هزار و 500 نفر در این معادن مشغول به کار هستند که به علت کاهش قیمت زغال، این بخش با مشکل و زیان روبه رو شده است.

او اضافه کرد: تقاضا داریم تسهیلات 500 میلیارد تومانی برای خروج از شرایط فعلی مصوب و پرداخت گردد.

توکلی گفت: معادن بی نظیری در شهرستان کوهبنان داریم که می توان با یاری بانک ها و بخش خصوصی گردشگری معادن را فعال کرد.

او بعلاوه خواهان ایجاد بعضی شعب بانکی در شهرستان کوهبنان و ارائه تسهیلات به منظور ایجاد شبکه فاضلاب، مرکز جمع آوری پسماند و برطرف مشکل دریافت وام خرید تجهیزات و نیز ماشین آلات کشاورزی در شهرستان کوهبنان شد.

تاریخ امپراطوری های ایران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بازدید وزیر اقتصاد از فولاد زرند ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید وزیر اقتصاد از فولاد زرند ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید