لیگ قهرمانان آسیا، مصاف فولاد با نام های آشنا و کار سخت سپاهان، پرچمداری در غیاب سرخابی ها

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، لیگ قهرمانان آسیا 2022 از امشب شروع می گردد، جایی که نمایندگان ایران به مصاف رقبای شان می فرایند.

لیگ قهرمانان آسیا، مصاف فولاد با نام های آشنا و کار سخت سپاهان، پرچمداری در غیاب سرخابی ها

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، فصل 2022 لیگ قهرمانان فوتبال آسیا از امشب (پنجشنبه) با به میدان رفتن نمایندگان ایران در گروه های C و D شروع خواهد شد. مسابقاتی که فوتبال ایران با توجه به عدم صدور مجوز حرفه ای برای استقلال و پرسپولیس تنها دو نماینده دارد. فولاد و سپاهان به ترتیب به عنوان قهرمان جام حذفی و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران باید با حضور مقابل تیم های آسیایی از حیثیت و اعتبار فوتبال این سرزمین دفاع نمایند. مسابقات هر دو گروه به صورت متمرکز به میزبانی عربستان برگزار خواهد شد.

فولاد

تیم جواد نکونام به لطف حذف پرسپولیس از آسیا به عنوان نماینده اول ایران در سید یک لیگ قهرمانان نهاده شد و به همین علت در گروه نسبتاً مناسبی نهاده شده است. فولادی ها با الغرافه قطر، آخال ترکمنستان و شباب الاهلی امارات همگروه هستند. اهوازی ها بعد از دو پنجره جابجاییی بسته در نیم فصل گذشته لیگ برتر حسابی در بازار جابجایی فعال بوده اند و حالا با توان مضاعفی در آسیا نیز به میدان خواهند رفت، مخصوصاً اینکه ایبای گومز مهاجم 32 ساله سابق اتلتیکو بیلبائو را برای 6 بازی آسیایی شان نیز جذب نموده اند.

فولاد تا به امروز 4 بار در لیگ قهرمانان حضور داشته و تنها در فصل 2014 پیروز شده از گروهش صعود کند. این تیم البته در دور حذفی مقابل السد به علت گل خورده در خانه از گردونه مسابقات کنار رفت. فولادی ها فصل گذشته نیز با نهاده شدن در رده سوم لیگ برتر ایران با جواد نکونام مجوز حضور در لیگ قهرمانان را گرفتند که البته بعد از صعود به مرحله گروهی در رده چهارم نهاده شدند و از صعود به مرحله حذف بازماندند. فولاد با توجه به حفظ ساختار کلی تیمش و با توجه به تجربه آسیایی دوره گذشته می تواند سال جاری شرایط خیلی بهتری را در آسیا رقم بزند.

الغرافه اما یکی از تیم هایی است که معمولاً عادت داریم این تیم را در مسابقات آسیایی ببینیم. الغرافه با وجود اینکه عنوان قابل توجه ای در آسیا کسب ننموده اما چندین بار قهرمان لیگ ستارگان قطر شده است. محمدرضا خلعتبری هافبک کنونی فولاد یکی از چندین بازیکن ایرانی است که در این تیم سابقه بازی داشته است. علاوه بر این سعید عزت اللهی هافبک تیم ملی فوتبال ایران هم اکنون عضو این باشگاه قطری است و بعلاوه راهنمایی این تیم قطری با استراماچونی سرمربی پیشین استقلال است.

حضور این مربی و سعید عزت اللهی در الغرافه می تواند به حساسیت های مصاف این تیم با فولاد اضافه کند. شباب الاهلی دیگر تیمی نام آشنایی است که بار ها با تیم های ایرانی ملاقات داشته است. در ترکیب این تیم مهدی قائدی و احمدنوراللهی بازیکنان پیشین استقلال و پرسپولیس حضور دارند و مصاف شان با نماینده ایران دیدنی خواهد بود. آخال اما تیم گمنامی است که تا به امروز سابقه حضور در این سطح از فوتبال آسیا را نداشته و در نخستین حضور آسیایی اش در پی کسب تجربه خواهد بود.

سپاهان

سپاهان در ابتدا به عنوان سومین تیم ایرانی مجوز لیگ قهرمانان را اخذ کرد ولی این تیم نیز از حذف پرسپولیس منفعت برد و از پلی آف به سید دوم این مسابقات رسید. سپاهانی ها تا به امروز 12 بار در این مسابقات حاضر شده اند و در آخرین دور ه شان نیز دو فصل قبل با نهاده شدن در رده سوم پیروز به صعود از گروه شان نشدند. باشگاه سپاهان از آن موقع تا به امروز کادر فنی و شاکله اصلی تیمش را حفظ نموده تا سال جاری از شانس قابل توجه ای برای صعود و پیروزیت برخوردار باشد. سپاهانی ها در گروه D با الدحیل قطر، پاختاکور ازبکستان و التعاون عربستان همگروه هستند و به نظر می رسد کار سخت تری به نسبت دیگر نماینده ایران در پیش دارند.

الدحیل بعد از ادغام دو باشگاه لخویا و الجیش در سال 2017 ظهور پیدا کرد و چند قهرمانی لیگ ستارگان را در کارنامه دارد. الدحیل که از آن به عنوان ثروتمند ترین باشگاه قطری یاد می گردد با وجود برنامه ریزی و البته صرف هزینه های سنگین هنوز پیروز نشده در لیگ قهرمانان آسیا به عنوانی قابل توجه دست پیدا کند. با این وجود این تیم اصلی ترین حریف سپاهان در این گروه به شمار میرود. پاختاکور تا به حال 14 بار در لیگ قهرمانان آسیا حاضر بوده و سابقه دو بار حضور در مرحله نیمه نهایی این مسابقات را در سال های 2003 و 2004 در کارنامه دارد. التعاون عربستان اما یکی از تیم های باسابقه آسیاست که البته به مقدار قدمتش افتخارات زیادی کسب ننموده است. این تیم در شهر بریده از مسابقات این گروه میزبان خواهد نمود.

برنامه مسابقات فولاد در گروه C:

پنجشنبه- 18 فروردین

فولاد- الغرافه، ساعت 21:45

یکشنبه- 21 فروردین

شباب الاهلی-فولاد ، ساعت 21:45

پنجشنبه- 25 فروردین

فولاد- آخال، ساعت 21:45

دوشنبه- 29 فروردین

آخال- فولاد، ساعت 21:45

شنبه- 3 اردیبهشت

الغرافه- فولاد، ساعت 00:45

چهارشنبه- 7 اردیبهشت

فولاد- شباب الاهلی، ساعت 00:45

برنامه بازی های سپاهان در گروه D:

پنجشنبه- 18 فروردین

سپاهان - پاختاکور، ساعت 21:45

یکشنبه- 21 فروردین

سپاهان- الدحیل، ساعت 21:45

جمعه- 26 فروردین

سپاهان- التعاون، ساعت 00:45

سه شنبه- 30 فروردین

سپاهان- التعاون، ساعت 00:45

جمعه- 2 اردیبهشت

سپاهان - پاختاکور، ساعت 21:45

سه شنبه-6 اردیبهشت

سپاهان- الدحیل، ساعت 21:45

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "لیگ قهرمانان آسیا، مصاف فولاد با نام های آشنا و کار سخت سپاهان، پرچمداری در غیاب سرخابی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ قهرمانان آسیا، مصاف فولاد با نام های آشنا و کار سخت سپاهان، پرچمداری در غیاب سرخابی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید