تفریحات رایگانی که می توان در کپنهاگ تجربه کرد، عکس

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، کپنهاگِ زیبا، پایتخت دانمارک و شهر مناره های آن، همیشه در فهرست گران ترین شهرهای اروپایی جای داشته است؛ اما افرادی که با بودجه ای محدود سفر می نمایند، نیازی نیست به سراغ مقصدی دیگر بروند؛ زیرا آن ها قرار است به یاری این مقاله با بسیاری از جاذبه های رایگان کپنهاگ آشنا شوند. از سینماهای روباز و نمایشگاه های هنری گرفته تا پیاده روی در اطراف باغ های گیاه شناسی و فستیوال موسیقی الکتریکی، همه و همه در کپنهاگ انتظار شما را برای تفریحی رایگان می کشند.

تفریحات رایگانی که می توان در کپنهاگ تجربه کرد، عکس

باغ های گیاه شناسی

باغ های گیاه شناسی فضایی سرسبز و زیبا در قلب شهر شلوغ کپنهاگ بوده و وقف حفاظت و مطالعه بر روی زندگی گیاهان و قارچ ها از 9000 گونه متفاوت شده اند. این باغ ها عظیم ترین کلکسیون زنده از گیاهان در دانمارک هستند. باغ های گیاه شناسی که در دانشگاه کپنهاگ واقع شده اند، تفریحی جذاب برای عاشقان گل و گیاه در شهر به شمار می آیند. قدمت این باغ ها به سال 1600 میلادی و زمان افتتاح اولین باغ دانشگاه بازمی گردد. با این حال، باغ های افتتاح شده در سال 1874 و بین سال های 2009 تا 2012 با مبلغ جمعاً 17 میلیون کرون مورد بازسازی قرار گرفته اند. یِنس هِندِلیوویتز (Jens Hendeliowitz) معمار برجسته مناظر طبیعی و مسئول بازسازی باغ شاهی در قلعه روزنبرگ (Rosenberg) بر این کار نظارت داشته است. این بازسازی ها 10000 مترمربع توسعه در تپه دیدبانی در بلندترین نقطه شهر، چندین مرکز تفریحی و یک اسکله چوبی زیبا در نزدیکی دریاچه باغ را در برمی گیرند.

موزه ملی دانمارک

درحالی که راهنماهای گردشگری موزه ملی دانمارک از بازدیدنمایندگان پول طلب می نمایند، ملاقات از نمایشگاه های موزه به طور شخصی کاملاً رایگان است. به علاوه، درصورتی که هوا خوب باشد، بازدیدنمایندگان می توانند با خود غذایشان را برای صرف کردن در اتاق غذاخوری یا باغِ موزه به همراه بیاورند. موزه دارای شماری نمایشگاه دائمی نظیر کلکسیون ماقبل تاریخ دانمارک است. در این کلکسیون یافته های باستان شناسی نظیر قبر دختری متعلق به روستای اِگتوِ (Egtved) و همچنین کلکسیون مشهور قوم نگاری برای نمایش آثار فرهنگی و مذهبیِ کل تاریخ جهان به چشم می خورد.

گالری ملی دانمارک

گالری ملی دانمارک به بازدیدنمایندگان از نمایشگاه های دائمی خود، نظیر گالری هنر دانمارک و نوردیک، گالری هنر اروپا، گالری هنر دانمارک و بین الملل و گالری هنر فرانسه ، امکان ملاقات رایگان می دهد. در این گالری آثار هنری متعلق به بیش از 700 سال نگهداری می گردد و از اوایل عصر رنسانس تا دوران معاصر هنر خلاقانه را در برمی گیرد. عاشقان هنر تاریخی از دیدن نقاشی های هنرمندانی چون کریستین کوبکه (Christian Købke) و ویلهلم هامِرسهوی (Vilhelm Hammershøi) لذت خواهند برد؛ در حالی که علاقه مندان به هنر معاصر جذب مجسمه ها و آثار هنری سبک چیدمان از هنرمندانی چون دیوید شریگلی (David Shrigley) و اَن لیزلِگارد (Ann Lislegaard) می شوند. ورود به بعضی از نمایشگاه های ویژه این گالری نیز رایگان است. ساختمان گالری نیز در نوع خود خاص بوده و بخش قدیمی آن به سال 1896 و طراحی جِی. ویلهلم داهلِروپ (J. Vilhelm Dahlerup) بازمی گردد؛ اما بخش جدید گالری در سال 1998 به دست آنا ماریا ایندریو (Anna Maria Indrio) طراحی شده است.

اجتماع سرود صبحگاهی در فستیوال اپرای کپنهاگ

فستیوال اپرای کپنهاگ رویدادی محبوب است که از سال 2009 تا به امروز هرساله برگزار می گردد. در حالی که بسیاری از رویدادهای برگزارشده در طول این فستیوال رایگان نیستند، اما علاقه مندان به اپرا با بودجه های محدود نیز می توانند از کنسرت های موسوم به اجتماع سرود صبحگاهی لذت ببرند که هر روز صبح در میدان شلوغ توروْهالرن (Torvehallerne) برگزار می شوند. اجراهای اجتماع سرود صبحگاهی همگی به رهبری مدیر فستیوال اپرای کپنهاگ، میشل بویِسن (Michael Bojesen)، برگزار می شوند. به علاوه، هر روز صبح یک تک خوان اجرای آهنگ ها را به عهده می گیرد. شماری از هم سُرایان اپرا از رویدادهای دیگرِ فستیوال هر روز صبح به تمرین در این محوطه می پردازند و بازدیدنمایندگان نیز از اخبار فستیوال آگاه شده و حتی با چند سورپرایز روبه رو خواهند شد.

استلا پولاریس

عاشقان فستیوال های موزیکال بهترین رویداد مدنظر خود را در اِستِلا پولاریس (Stella Polaris)، فستیوال یک روزه موسیقی الکترونیک، خواهند یافت. این فستیوال رایگان برای مدت یک روز در 5 منطقه مختلف در سراسر دانمارک برگزار می گردد. اولین دوره از فستیوال استلا پولاریس در سال 1997 برگزار گردید و سپس از سال 2001 به بعد در تقویم فرهنگی کپنهاگ در فصل تابستان جای گرفت. این فستیوال در پارک زیبای فردریکسبرگ (Frederiksberg) در مقابل قلعه ای به همین نام برگزار می گردد و خوانندگان آن در سراسر پارک حضور دارند. درنتیجه هیچ کس از شنیدن موسیقی در این فستیوال بی بهره نمی ماند. استلا پولاریس حال و هوایی جذاب، آرامش بخش و محبت آمیز دارد و هر فردی، از عاشقان موسیقی گرفته تا خانواده ها همراه با فرزندانشان، را به خود جذب می نماید.

پایکوبی تابستانی کپنهاگ

پایکوبی تابستانی کپنهاگ یک پایکوبی تماشایی و فانتزی است که از سوی تالار پایکوبی دانمارک برگزار گردیده و پایکوبیندگان بااستعداد دانمارکی و بین المللی در آن حضور می یابند. این مراسم در حیاط مرکز فرماندهی پلیس کپنهاگ برگزار می گردد.

جشنواره تابستانی نمایش روباز فیلم زولو

هرساله در فصل تابستان، شبکه تلویزیونی زولو (Zulu) میزبان جشنواره فیلمی در فضای باز است. این جشنواره در بعضی از زیباترین پارک های سراسر دانمارک برگزار می گردد. در یک مورد، صفحات نمایشی عظیم در پارک زیبای فِلد (Fælled) برپا می گردد. یک زیرانداز و مقداری پاپ کورن با خود به همراه داشته و به تماشای یک فیلم در زیر آسمان زیبای کپنهاگ مشغول شوید.

اور گاردن

اُور گاردِن (Overgarden) یک گالری هنر معاصر است که در ساختمانی زیبا متعلق به قرن نوزدهم در کرانه های کانال کریستین هاونس (Christianhavns) قرار گرفته است. این گالری در سال 1986 توسط گروهی از هنرمندان محلی تاسیس شد که خواهان اختصاص فضایی برای دیگر هنرمندان جوان به منظور نمایش آثار خود بودند.

پری دریایی کوچک

چگونه می توان سفر به کپنهاگ را بدون تماشای یکی از مشهورترین جاذبه های این شهر، یعنی مجسمه پری دریایی کوچک در تفرجگاه لانگِلینی (Langelinie)، سفری کامل دانست؟ کارل یاکوبسن (Carl Jacobsen)، فرزند بنیان گذار شرکت کارلسبرگ (Carlsberg)، دستور ساخت این مجسمه 106 ساله را به ادوارد اریکسن (Edvard Eriksen)، مجسمه ساز دانمارکی-ایسلندی، به عنوان هدیه ای برای شهر کپنهاگ، داد. یاکوبسن که یک شب مشغول تماشای پایکوبی باله پری دریایی بر اساس داستان مشهور هانس کریستین اندرسِن با بازی اِلِن پرایس، بالرین دانمارکی، بود، به فکر ساخت این نمونه افتاد. نزدیکی مجسمه به تفرجگاه ساحلی باعث شده است تا این اثر زیبا همیشه قربانی خرابکاری هایی چون کنده شدن سر یا پاشیده شدن رنگ بر روی آن باشد. هرچند شهر کپنهاگ هر بار عاشقانه اقدام به بازسازی مشهورترین جاذبه گردشگری خود می نماید.

منبع: گردشبان

به "تفریحات رایگانی که می توان در کپنهاگ تجربه کرد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات رایگانی که می توان در کپنهاگ تجربه کرد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید