برترین شهرهای ساحلی استرالیا ، بخش دوم

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، کشور استرالیا بیش از سی و چهار هزار کیلومتر خط ساحلی دارد و بیشتر جمعیت این کشور نزدیک به سواحل زندگی می نمایند. از همین رو، می توان انتظار داشت که شهرهای ساحلی بسیار زیبایی در این کشور وجود داشته باشند.

برترین شهرهای ساحلی استرالیا ، بخش دوم

در ادامه همراه با ما باشید تا برترین شهرهای ساحلی استرالیا را به شما معرفی کنیم.

مولیموک، نیو ساوث ولز

Mollymook, New South Wales

شهر ساحلی مولیموک، شهری زیبا است که در جنوب استان نیو ساوث ولز استرالیا واقع شده و به مقصد بسیار محبوبی در میان علاقه مندان به غذا تبدیل شده است. یک سرآشپز بریتانیایی معروف، در کنار ساحل این شهر، رستوران خود را افتتاح نموده است و علاوه بر این، مکان های خوب دیگری برای لذت بردن از غذاهای دریایی وجود دارند. از دیگر مکان های گردشگری این شهر می توان پیجن هاوس را نام برد.

لنسلین، استرالیای غربی

Lancelin, Western Australia

در شمال پرث، شهر لنسین قرار گرفته که غواصان، ماهیگران و موج سواران را به خود جذب می نماید. در کنار این شهر ساحلی، تل ماسه های شنی سفید رنگ قرار گرفته اند که به این شهر کوچک ماهیگیری، جلوه زیبایی داده است. این شهر، برترین مکان برای سواری روی تپه های شنی به شمار می رود. در تابستان هر سال، بزرگترین رویداد موج سواری در استرالیا، در لنسلین برگزار می گردد. علاوه بر این، بیش از چهارده کشتی شکسته در درون آب های ساحلی لنسلین وجود دارند که مکانی ایده آل برای غواصان را شکل داده است.

نورمانویل، استرالیای جنوبی

Normanville, South Australia

نورمانویل را می توان از جمله شهرهای بسیار زیبای استرالیا دانست که روی شبه جزیره زیبای فلیوریو واقع شده است. سواحل شنی و سفید رنگ، تاکستان ها متراکم و مزارع کشاورزی، این مکان را به مقصد گردشگری محبوبی تبدیل نموده است. به راحتی از شهر نورمانویل می توان به کیپ جرویس رفت و از آنجا، با قایق به جزیره کانگارو سفر نمود.

روب، استرالیای جنوبی

Robe, South Australia

ساحل لایماستون استان استرالیای جنوبی، سرشار از شگفتی و مجذوب کنندهیت است و شهر بندی روب نیز پایگاه خوبی برای آنالیز این شگفتی ها و جاذبه ها به شمار می رود. ساحل شهر روب به نام ساحل لانگ با طول چهارده کیلومتر نام گذاری شده که دارای رستوران های دوست داشتنی با غذاهای دریایی خارق العاده است. مشهورترین جاذبه گردشگری در ساحل لانگ را می توان کیپ دومبی اوبلیسک دانست.

ایرلای بیچ، کویینزلند

Airlie Beach, Queensland

کسانی که در ساحل شرقی استرالیا سفر می نمایند، حتما در راستا خود به شهر ایرلای بیچ سفر نموده اند که عمدتا به عنوان دورازه ای به سوی تعطیلات ساحلی معروفیت یافته است. ایرلای بیچ، شهری سرزنده و ساحلی است که باید در درون آن گردش کرد و سپس به سراغ جزایر کوچک پیرامون آن رفت. پارک ملی کانووی در نزدیکی این شهر واقع شده و می توانید از گردش در درون سواحل شنی، جنگل های حرا و جنگل های بارانی لذت ببرید.

اسپرنس، استرالیای غربی

Esperance, Western Australia

در مسافرتی طولانی از پرث، به شهر دورافتاده اسپرنس خواهید رسید که سواحل شنی و آب های فیروزه ای رنگش، واقعا ارزش این سفر طولانی را دارند. در ساحل این شهر، می توان مجسمه ای بزرگ از دُم نهنگ را مشاهده کرد که نشانه ارتباط این شهر با اقیانوس است. در فصل زمستان، نهنگ های مهاجر از جنوب را می توان در ساحل شهر اسپرنس مشاهده کرد. در همین نزدیکی، خلیج لاکی واقع شده که به عنوان سفیدترین ساحل استرالیا معروفیت یافته است و بخشی از پارک ملی کیپ لی گرند محسوب می گردد.

سورنتو، ویکتوریا

Sorrento, Victoria

سورنتو، شهری تاریخی در سواحل بندر فیلیپ است که مکان بسیار جالب توجهی برای گردشگران و مسافرانی است که قصد لذت بردن از شبه جزیره مورینگتون را دارند. سورنتو دارای دو ساحل، یک خلیج آرام، ساختمان های فرهنگی زیبا، گالری های عالی و فروشگاه های فوق العاده است. در سفر خود به سورنتو، حتما از موزه تاریخی نیپین و پیونیر کاتاژ تماشا کنید.

گرینگونگ، نیو ساوث ولز

Gerringong, New South Wales

از شهر سیدنی که به سمت جنوب حرکت کنید، در یک سمت راستا خود، ساحل اقیانوس آرام و در سمت دیگر آن، مزارع کشاورزی را مشاهده خواهید کرد. یکی از شهرهای اندک در منطقه روستایی کیاما، شهر گرینگونگ است که ترکیبی از تفریحات ساحلی و ییلاقی را دارا است. قبل از هر کاری، می توانید در اوری پول شنا کنید و در ساحل وری، قهوه بنوشید و سپس به سراغ بازارهای محلی شهر بروید.

یالینگاپ، استرالیای غربی

Yallingup, Western Australia

شهر کوچک یالینگاپ، در نزدیکی رودخانه مارگارت و در دامنه تپه ها واقع شده است و بسیار تماشای و تماشایی است. با این وجود، این شهر به علت غارهای خود، مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از این غارها، گورستان هایی بوده اند که به وسیله مردمان واردانی مورد استفاده قرار می گرفته اند. در غار انگیلگی، استالاگمیت، استالاکتیک و اشکال دیگری وجود دارند که جالب توجه هستند.

بیچپورت، استرالیای جنوبی

Beachport, South Australia

بیچپورت، شهری ساحلی در شامل غربی خلیج ریوولی است که نمی توان از سواحل دوست داشتنی و آب های کم عمق و آرام آن چشم پوشی کرد. علاوه بر این، مکان های تاریخی متعددی در این شهر وجود دارند. موزه اولد وول و استور گرین، برترین مکان برای کسب اطلاعات در خصوص گذشته این شهر و مشاغل ماهیگیری و شکار نهنگ است. اسکله این شهر مربوط به قرن نوزدهم میلادی است که بلندترین اسکله در استرالیا به شمار می رود.

مالاکوتا، ویکتوریا

Mallacoota, Victoria

مالاکوتا، شهری آرام است که ساکنان آن به حرفه ماهیگیری فعالیت دارند و در منطقه گیپسلند واقع شده است که در میانه راه سیدنی و ملبورن است. ورودی های این شهر پر پیچ و خم هستند و برای کایاک سواری و غواصی بسیار مناسب هستند. در کنار شهر نیز پارک ملی کروجینگولونگ واقع شده است. آتش سوزی جنگلی در اواخر سال 2019 میلادی، این شهر را دچار آسیب نموده بود اما در نهایت، پیروز شده تا این فاجعه را پشت سر بگذارد.

بایرون بی، نیو ساوث ولز

Byron Bay, New South Wales

شهر بایرون بی دارای زیبایی و جلوه بسیار خاص و تماشایی است. پیرامون این مکان را جنگل های نیمه گرراستای پوشانده است. بایرون بی علاوه بر داشتن مکان های زیبا، برترین مکان های برای گذراندن تعطیلات و خوردن غذاهای خوشمزه را دارد. علاقه مندان به موج سواری می توانند در ساحل واتگوس، مشغول انجام این فعالیت شوند.

نوسا هیدز، کویینزلند

Noosa Heads, Queensland

نوسا هیدز، شهری زیبا در خط ساحلی سانشاین است که مکان بسیار خوبی برای لذت بردن از غذاهای خوب، فروشگاه های عالی و آبگرمی مجذوب کننده است. پارک ملی نوسا، از جمله جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می گردد. در کنار آن، رودخانه نوسا می توان مکان فوق العاده تماشایی برای گذراندن اوقات فراغت باشد.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com

به "برترین شهرهای ساحلی استرالیا ، بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهرهای ساحلی استرالیا ، بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید