بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه تالار مرکزی سنندج

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه تالار مرکزی سنندج که یکی از پروژه های شاخص فرهنگی استان کردستان است بازدید کرد.

بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه تالار مرکزی سنندج

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی امروز پنجشنبه در سفر یک روزه خود به کردستان که به منظور افتتاح کتابخانه امام خامنه ای (مدظله العالی) انجام شد از پروژه تالار مرکزی سنندج هم بازدید و در جریان مسائل و کمبودهای پیش روی این پروژه نهاده شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازدید گفت: توجه ویژه به پروژه های مهم و شاخص در حوزه فرهنگ و هنر از برنامه های ما است و پروژه تالار مرکزی نیز یکی از آنها است که اعتبار ویژه برای اتمام آن اختصاص خواهیم داد.

وی تاکید نمود: اعتبار مورد احتیاج برای اتمام این پروژه در سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به کردستان مصوب می گردد.

کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه ای (مدظله العالی) در زمینی به مساحت سه هزار و 500 مترمربع در 6 طبقه احداث شده و دارای بخش های مختلفی از جمله نشریات، نابینایان، ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا - بخش وی آی پی آقایان و بانوان و سالن مطالعه ویژه محققان است.

گالری، سالن جلسات، سالن آمفی تئاتر، بخش کلاس های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق علم که برای اولین بار در کشور راه اندازی می گردد از قسمت های دیگر کتابخانه مرکزی امام خامنه ای استان است

تالار مرکزی سنندج به عنوان بزرگترین تالار فرهنگی - هنری غرب کشور پس از 15 سال از شروع عملیات ساخت آن به علت نبود اعتبار هنوز نیمه تمام است.

خرداد ماه سال 82 عملیات تخریب تالار فرهنگ سنندج در خیابان امام (ره) با هدف ساخت تالار بزرگ و مدرن تر برای اهالی فرهنگ و هنر استان انجام و همزمان ساخت تالار تازه شروع شد.

قرار بود این مجموعه در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع و با استفاده از اعتبارات استانی در مدت 2 سال ساخته گردد ولی با توجه به اینکه اعتبارات استانی جوابگوی هزینه های ساخت نشد در لیست طرح های ملی نهاده شد و زمین آن پس از چند مورد اصلاحیه به 14 هزار و 500 مترمربع افزایش یافت.

این ساختمان به پنج بلوک و هفت بخش تقسیم شده و دارای 2 سالن مجزا تئاتر و موسیقی به ترتیب با گنجایش یک هزار و 50 و 220 نفر است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه تالار مرکزی سنندج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه تالار مرکزی سنندج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید