اُفت 50 تا 63 درصدی یادگیری درس ریاضی دانش آموزان، این رقم در علوم به 37 درصد می رسد

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش اظهار کرد: دسترسی به آموزش و کیفیت آموزش از نگرانی های جهانی در دوران کرونا است.

اُفت 50 تا 63 درصدی یادگیری درس ریاضی دانش آموزان، این رقم در علوم به 37 درصد می رسد

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران به نقل از ایسنا، علی باقرزاده با اشاره به اینکه موضوع دسترسی و کیفیت در سطح ملی و بین المللی دچار فراز و فرودهایی شده است، اظهار کرد: مطالعات بین المللی در حوزه آموزش در دوران کرونا انجام گرفته است و این آمارها باید در دوران پسا کرونا مورد آنالیز و ارزیابی قرار گیرد و کاستی های این دوران پس از کرونا جبران گردد.

وی ادامه داد: در سطح بین المللی مطالعات مستمری اجرا شده است و یک مطالعه موردی که بین دانش آموزان پایه های سوم تا هفتم و در بین بیش از 5میلیون دانش آموز با رویکر آینده نگرانه نشان می دهد؛ 32تا 37درصد افت کیفی در درس علوم و 50تا 63درصد افت یادگیری در درس ریاضی پیش بینی شده است.

بعلاوه با شبیه سازی داده های 157کشور دنیا نشان می دهد، آموزش در کنار معیشت، بین 3دهم تا 9دهم باعث افت کیفی شده است. بعلاوه طولانی شدن تعطیلی مدارس می تواند باعث کاهش نرخ برگشت ناپذیری دانش آموزان به مدارس می گردد و افت یادگیری بر اثر انباشت افت در یادگیری های قبلی هم خواهیم داشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، باقرزاده با اشاره به دستورهای جلسات امروز و فردا، اظهار کرد: آنالیز شرایط موجود و برنامه ریزی برای آینده از دستورات این جلسه است تا سال تحصیلی آینده در زمان مناسب و با کیفیت بالا شروع گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "اُفت 50 تا 63 درصدی یادگیری درس ریاضی دانش آموزان، این رقم در علوم به 37 درصد می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اُفت 50 تا 63 درصدی یادگیری درس ریاضی دانش آموزان، این رقم در علوم به 37 درصد می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید