اجرای طرح سفیران سلامت دانش آموزی با هدف ترویج سبک زندگی سالم

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، اجرای طرح سفیران سلامت دانش آموزی با هدف ترویج سبک زندگی سالم بین دانش آموزان در مدارس استان کرمانشاه کلید خورد.

اجرای طرح سفیران سلامت دانش آموزی با هدف ترویج سبک زندگی سالم

شیرزاد احسان خوان رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، با اشاره به اجرای طرح سفیران سلامت با هدف ترویج سالم زیستن و سالم ماندن دانش آموزان، گفت : در این طرح 20 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی و 15 درصد دانش آموزان مقطع مبه وسیلهه سفیر سلامت خواهند شد.

وی با بیان اینکه سال جاری 58 هزار دانش آموزان استان کرمانشاه سفیر سلامت شده اند، گفت: این دانش آموزان در موضوعات خودمراقبتی، آموزش ها را از مربیان خود دریافت نموده و آن را به گروه همسالان و خانواده ها منتقل نموده و به این ترتیب همه دانش آموزان و خانواده هایشان در جریان پیغام های سلامتی قرار خواهند گرفت.

احسان خواه اضافه کرد: دانش آموزان علاقمند به فعالیت های آموزشی، ترویجی و گروهی در حوزه سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی به صورت داوطلب به عنوان سفیر سلامت انتخاب شده که وظیفه اصلی آنان انتقال مفاهیم بهداشتی به دانش آموزان در مدارس است.

وی اضافه کرد: رعایت اصول بهداشت فردی، تغذیه صحیح و اصولی، بهداشت اجتماعی و محیط زیست، بیماری های واگیر و غیرواگیر و... از جمله مواردی است که به وسیله سفیران سلامت دانش آموزی انتقال داده می گردد.

همراه کردن سایر دانش آموزان مدرسه در انجام فعالیت های بهداشتی، ارائه مطالب آموزشی و علمی در خصوص اصول بهداشت فردی، تغذیه سالم و... از دیگر وظایف سفیران سلامت در مدارس محسوب می گردد که احسان خواه از آن ها یاد کرد .

تاریخ امپراطوری های ایران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اجرای طرح سفیران سلامت دانش آموزی با هدف ترویج سبک زندگی سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح سفیران سلامت دانش آموزی با هدف ترویج سبک زندگی سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید