آینده نگری به سبک تاتا Avinya؛ نقد طراحی خودروی مفهومی هندی

به گزارش تاریخ امپراطوری های ایران، به جرات می توان گفت که اخبار شرکت مالک جگوار لندروور، تاتا موتورز بسیار اندک است، اینکه این نکته علت خاصی دارد یا اصولا تاتاموتورز علاقه ای به خبررسانی و کار رسانه ای ندارد را نمی دانیم، اما معرفی کانسپت جنجالی و زیبای این شرکت طی دو روز اخیر به شدت خبرساز شده است. نام این کانسپت، از زبان سانسکریت گرفته شده و مخفف نوآوری است، که با توجه به مدل های مفهومی تازه، به نظر کاملا مناسب به نظر می رسد.

آینده نگری به سبک تاتا Avinya؛ نقد طراحی خودروی مفهومی هندی

کانسپت آوینیا در اولین برخورد به راحتی شما را جذب می نماید، یک دماغه کوتاه و متورم و البته پهن، که طراحی و چیدمان خطی چراغ های باریک افقی جلو و فَک زیرین سپر که در عین تزیینی بودن، عریض و چشمگیر است نشان دهنده خودرویی پهن پیکر بر اساس یک پلت فرم الکتریکی اختصاصی است.

در واقع، این خودرو به عنوان یک مدل برقی برپایه پلتفرمی که از ابتدا بدین منظور طراحی شده شکل گرفته، نه بر روی پلتفرمی درونسوز که تغییراتی بر روی آن اعمال شده باشد. در حال حاضر، جزئیات زیادی از این مدل مفهمومی منتشر نشده است، اما تاتا موتورز می گوید پک باتری این مدل پس از شارژی 30 دقیقه ای، توانایی پیمایشی برای حداقل 500 کیلومتر را دارد.

نمای روبه رو تاتا Avinya

نمای جانبی تاتا Avinya

نمای جانبی / داخلی تاتا Avinya

نمای جانبی تاتا Avinya

نمای عقب تاتا Avinya

قبلی 1 از 5 بعدی

تناسبات کلی بدنه تاتا Avinya بیشتر نزدیک به مینی ون ها است تا خودروهای کراس اوور و با درهای از میان بازشو خود که ستون های B را از بین می برد این حس بیش از پیش تقویت می گردد. همانطور که از یک کانسپت کار، به خصوص الکتریکی انتظار می رود، این پیکره بلند و طویل بر روی تایرهای بزرگی سوار می گردد که ما را به یاد تایرهای فولکس واگن ID.3 می اندازد. به همین علت، سبک طراحی کلی آن ما را به یاد کانسپت های لوکس آئودی، فولکس واگن و به ویژه مدل های مفهومی و تولیدی E-Tron می اندازد.

نوترین آگهی های خودرو

طراحی چراغ های باریک جلو که در بخش میانی نشان دهنده لوگوی تاتا است با ترکیب و فرم پردازی یکسان در چراغ های عقب با فرمی سیال و شناور نیز تکرار شده است. در آوینیا با استفاده از دوربین هایی که جایگزین آینه های جانبی معمولی شده، شخصیت خودرو رنگ و رویی های تِک و مدرن تر به خود گرفته است و طراحان با خلق خط سقف تقریباً مسطحو افقی که باعث ایجاد یک اتاق مکعبی شده، فضای داخلی جادار و متفاوتی را فراهم می نمایند که در آن جایگاه سرنشین جلو نیز قابلیت چرخش دارد . همانطور که اشاره شد طراحی کابین خودرو، به شدت ساده و مینیمالیستی بوده که به لطف فاصله زیاد بین دو محور جلو و عقب، فضای پا زیادی را ارائه می دهد.

نمای داخلی تاتا Avinya

نمای داخلی تاتا Avinya

نمای داخلی تاتا Avinya

نمای داخلی تاتا Avinya

قبلی 1 از 4 بعدی

اما نکته جالب اینجاست که تاتا آوینیا برخلاف مُو و Trend امروزی دنیای خودرو که در آن کابین خودرو با مجموعه ای از نمایشگرهای عریض محصور شده ، فاقد یک نمایشگر مرکزی است. در عوض، بر روی غربالک فرمان یک صفحه نمایشگر قرار گرفته است که شباهت زیادی با دسته کنسول بازی نیز دارد.

آوینیا اگر چه در حال حاضر صرفا یک مدل مفهومی است، اما تا سال 2025 به خودرویی تولیدی تبدیل خواهد شد و از معماری نو تاتا GEN 3 که برای خودروهای الکتریکی سفارشی در نظر گرفته شده است، در این مدل استفاده خواهد شد.

نوترین آگهی های خودرو
منبع: دیوار

به "آینده نگری به سبک تاتا Avinya؛ نقد طراحی خودروی مفهومی هندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده نگری به سبک تاتا Avinya؛ نقد طراحی خودروی مفهومی هندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید